باید به بحث مدیریت منابع آب و یکپارچه‌نگری در این مسئله توجه ویژه شود

رییس انجمن علوم و مهندسی منابع آب ایران موضوع آب و انرژی را دو چالش مهم کشور خواند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رضا مکنون که در سومین کنفرانس منابع آب ایران سخن می‌گفت، افزود: بحث آب در کشور ما یک بحث جدی است که امسال با توجه به خشکسالی اهمیت ویژه‌یی پیدا کرده است.
وی توزیع زمانی، مکانی و موقعیت بارندگی را از مهمترین چالش‌های کشور در این زمینه خواند و گفت: در بحث آب، باتوجه به پتانسیل‌ها و فرصت‌هایی که کشور ما دارد باید به بحث مدیریت منابع آب و یکپارچه‌نگری در این مساله توجه ویژه‌یی شود.
رییس انجمن علوم و مهندسی منابع آب ایران با بیان اینکه تغییرات منابع آب تاثیرات مهمی را در سایر بخش‌های کشور ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: این تغییرات پیامدهای شدید اقتصادی، اجتماعی و خود فقر در جامعه دارد.
وی ایجاد تحول بنیادی در مدیریت منابع آب در کشور را ضروری خواند و افزود: ما باید رفتار و الگوهای مصرف آب را در کشور اصلاح کنیم و برای این تغییر نیازمند یک مدیریت جدی هستیم. در صورت کم‌توجهی به این مساله باید هزینه‌های سنگینی را پرداخت کنیم که در آینده برای کشورمان مشکل‌ساز خواهد شد.
مکنون یادآور شد: ما از دانشگاهیان و محققان می‌خواهیم با شناسایی مسائل و مدل‌سازی بحث مدیریت آب، یک عزم جدی را برای رفع این چالش آغاز کنند.
وی با بیان اینکه ایران بعد از کشور ترکیه دومین کشور پر آب منطقه به شمار می‌رود، افزود: در صورت مدیریت صحیح منابع آب می‌توانیم در توسعه و آبادانی کشور بیش از این مثمرثمر باشیم.
مکنون برگزاری چنین نشست‌های علمی را برای رفع معضل بحران آب و تحول در مدیریت آب بسیار موثر دانست و گفت: این نشست بزرگترین نشست دست‌اندرکاران و محققان صنعت آب کشور برای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی علمی و دانشگاهی است که با بهره‌گیری از نتایج تحقیقات پژوهشگران که در این کنفرانس ارایه می‌شود برای رفع مشکل مدیریت منابع آب استفاده مطلوبی کرد.

به اشتراک بگذارید:

ورود به وبسایت رسمی دکتر رضا مکنون